CSAK LAZÁN

A megfelelésvágy és a teljesítménykényszer leküzdéséről , arról hogy kell az életet könnyen venni akkor, ha az élet vezető pozícióba sodort.

Licenc

Creative Commons Licenc

HTML

A hit hegyeket mozgat meg!?

2011.07.11. 16:34 | Sándor Zsolt András | 2 komment

 

Én már találkoztam a piros pirulával mint Neo a Mátrixban és elindultam én is az úton. Ezen az úton sokszor találkozom a hit kérdésével. Hiszel-e magadban. Hiszel-e a termékedben, szolgáltatásodban. Van aki vonzás törvényének hívja, van aki önszuggessziónak, van aki meditál és aki alfázik, hogy megtalálja a saját hitét valahol legbelül. Vannak olyanok is akinek soha nem volt kérdés mert mindig hittek. Hittek magukban a gondolataikban és abban, hogy jól csinálják.
 
Egy termék pozicionálása, a kereskedelem elindítása vagy pont a vásárlási kedv folyamatosságának megtartása esetleg egy termék árazásának meghatározása mind mind nagyon kemény dió. A kérdés az, hogy mennyit ér a termékem a piacon? Vagy akár az is lehetne, hogy mennyit érek Én! Mert ha én vagyok a vállalat vezetője akkor én vagyok a vállalat motorja. A cég akkor megy jól, ha a vezetője kerek, érzelmileg, szellemileg, fizikailag.
 
Mennyibe kerülsz?
 
Mindennek van piaca. A luxus terméknek és a tömeggyártásos gagyinak is. Nagyon sokszor(sosem)nem egyértelmű az,  hogy a te terméked szolgáltatásod a skálán hova kerül. Sőt ha nagyon keményen fogalmazok akkor kizárólag a te fejedben dől el és utána materializálódik. tehát először el kell hinned belül a pozicionálásodat.
Ez a legnehezebb, mert meg kell tudni különböztetni azt, hogy vágyom valamire, szeretném azt, vagy reálisan azt tartom jónak szemben azzal, hogy tudom. Belül tudatosan tudom. Ez egy nehéz felismerés.

Én utólag nyakon csíptem egy ilyet. Bajban volt a cég és volt egy nagy eladás ami kihúzott volna minket a bajból, ha nem sikerül eladni akkor lépéseket kellett volna tegyek a cég átalakítására, de nem tettem meg mert tudtam hogy eladtam.
Ott voltam az eladás egészében és nem a terméket, hanem engem vett meg a vevő. Akkor és ott éreztem. Persze én is izgultam addig amíg meg nem jött a fax a megrendeléssel. De utólag úgy kell értékelnem, hogy belül tudtam megvan. Következőre, amikor egy megint volt egy nagy eladás és jó lett volna ugyanígy érezni, tudni hogy meglesz-e vagy nem akkor vettem észre, hogy ebben az új helyzetben nem tudom ott belül. A történethez hozzá tartozik, hogy a második esetben is eladtunk, de nem tudtam csak meg tudtam becsülni a valószínűségét logikai úton.
 
Mennyibe kerülsz? Két válasz van
 
1.       Amennyit a piac fizet érted
2.       Amennyit elhiszel magadról
 
A hit
 
Ha elhiszed akkor bármit lehet. Ha kellő felkészültségű vagy akkor ma már akkora a piac hogy mindenféle terméknek és szolgáltatásnak lehet piacot találni vagy generálni. Tudom spirituálisan is mondani, simán be tudod vonzani azokat az embereket akiket érdekel a terméked azon az áron azzal a pozicionálással.
 
Tehát az első lépés, keress egy olyan pozicionálást, amiben hiszel. Ha ezt adod át bárkinek olyan hiteles leszel, hogy senki nem tud nemet mondani.
Sokáig mondogattam magamnak,hogy én professzionális munkaerő vagyok és nem kell mindig mindenben feltétlenül hinnem elég ha elfogadom. Ha el tudom fogadni hogy most egy másik irányba megyünk akkor tolom a szekeret tovább az új irányba és kész. Ez igaz. 100% ig igaz. De mellette az az állítás is igaz - amit Bojár Gábortól tanultam - sajnos nem tudom a szavait pontosan idézni, de remélem megbocsátja. „Az átlagnál 30% jobb ember nem 130% ot teljesít, hanem ennél akár jóval többet, de egy hittel teli ember teljesítőképessége akár végtelen is lehet.”
 
A kezdetek – a tyúk vagy a tojás
 
Ha elhiszed, hogy jó a terméked, hogy jó vagy akkor sikeres lehetsz. A jó, az igazán jó, az drága. Ebből az következik, hogy akár lehetsz pofátlanul drága is, mert az a hitelesség ami árad belőled a hited következményeként az átviszi majd a piacon.
Miért kerül annyiba egy AstonMartin vagy egy Ferrari? Persze ma már a marketing a versenyeredmények stb. is közrejátszanak, de hiszem, hogy ha az Aston vezérigazgatója nem hinné el hogy megtehetik, hogy pofátlanul drágán adják a terméket akkor nem venné meg a piac.
 
Mi az első? A termék vagy a hit? Mi volt előbb drága volt az Aston Martin vagy aki először kitalálta és megcsinálta elhitte, hogy egy nagyon jó autót fog csinálni. Én azt mondom, hogy a hit az első, ha az megvan akkor képes leszel olyan terméket, szolgáltatás mögé tenni amit hitelesen tudsz képviselni. Ennyi.
 
Van –e buktató
 
Van. Ha nem ellenőrzöd, hogy a hited realitásokon alapszik-e akkor elcsúszhatsz. A hit hegyeket mozgat meg. Egy kevésbé jó terméket is el lehet adni hitelesen, magasra pozicionálva. De csak egyszer illetve a mai világméretű piacon úgy kell fogalmazzak hogy alacsony számossággal tudod majd eladni magasra pozicionálva a gyengébb teljesítményt
Tanúságként, hit nélkül nem megy, ha te vagy a vezető és nem hiszel, nem vagy kerek akkor bajba kerülhet a céged is. De csak hittel nem lehet sokáig tolni a szekeret, rendszereket és professzionalizmust is kell vinni a vállalatba.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://take-it-easy.blog.hu/api/trackback/id/tr163057938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kgabor105 2011.09.29. 20:15:42

Nekem erről - bocsáss meg érte - a porszívó ügynök jutott eszembe. Aki képes arra (és képes) hogy a végén benyögje az irgalmatlan árát a porszívónak. És el tudja adni, mert annyira hiper, szuper a porszívója.
És a feleségem azzal hív, hogy muszáj megvennünk, mert annyira szuper (de hála istennek én nem voltam beavatáson:-))

Jogos. Hinni kell tudni benne és át kell tudni a hitet adni és akkor el lehet adni akármennyiért.

Sándor Zsolt András · http://take-it-easy.blog.hu/ 2011.09.30. 09:58:05

Jó példa. A Porszívó(nagy pével) ügynök a hisz és el is adja.
De a gondolat lényege számomra az, hogy nem elég sem a hit, sem a termék.
süti beállítások módosítása