CSAK LAZÁN

A megfelelésvágy és a teljesítménykényszer leküzdéséről , arról hogy kell az életet könnyen venni akkor, ha az élet vezető pozícióba sodort.

Licenc

Creative Commons Licenc

HTML

Az érdekérvényesítés

2012.02.03. 09:27 | Sándor Zsolt András | Szólj hozzá!

Ha lazán szeretnéd élni az életed attól az még nem jelenti azt, hogy  meghajtod a fejed és elfogadod azt amit a környezeted rád erőszakol. Az érdekeidet képviselned kell.
Az érvényesülést ugyan úgy tanuljuk, másoljuk először a szüleinkről azután a számunkra fontos hangsúlyos szerepű emberektől. Lehet ilyen az edződ, az első főnököd, de az első szerelmed is. Mindezeket összerendezgetjük, summázzuk és elraktározzuk, majd a megfelelő pillanatban ezek alapján cselekszünk.

Ha agresszív mintákat láttunk, akkor ez lesz az elsődleges működési módszer, ha az első főnököd agresszív volt akkor egy hasonló helyzetben mikor te leszel a főnök valószínűleg te is agresszíven fogod az érdekeidet érvényesíteni. Viszont ha anyád az orvosnál meghunyászkodott akkor valószínűleg te is ezt fogod követni és nem nagyon mersz kérdezni.

 

De ugyan úgy, mint ahogy a berögözött sportmozdulatot ki lehet javítani, ezeket a működési sémákat is meg lehet változtatni.  Persze kell némi alázat és némi bátorság is. Az első lépés az, hogy elhidd neked is ugyanolyan jogod van kérdezni, mint bárki másnak. Nem vagy kisebb vagy kevesebb mert kérdezel.  A mások hogy elfogadd a másiknak is vagy joga kérdezni, ami egy kis alázatot és elfogadást igényel.
Persze sok lépcső van még ezután, mire úgy tudod kommunikálni a világgal gondolataidat, érzéseidet, vágyaidat, hogy közben se bántó se alulértékelt ne legyél. És akkor tök lazán félelem és agresszió nélkül könnyedén járhatsz a világba és tudni fogod, hogy kérdezhetsz és közben nem gázolsz át másokon.  


Senki nem fekete vagy fehér van úgy, hogy bizonyos esetekben agresszív vagy és van ahol meg nyuszi és passzívan állsz a dolgokhoz. Amikor ezek a gondolatok eljutottak hozzám, én felvettem a telefont és felhívtam pár embert és bocsánatot kértem tőlük, mert átgázoltam rajtuk. Érdekes élmény volt.


Ma már tudom, hogy nem kell átgázoljak embereken, hogy képviseljem az érdekeimet, de bevallom remek technikám van rá. Mindezek ellenére én is vagyok és voltam nyúl (nyuszi), de most már tudom, hogy amit valaki már megkérdezett azt én is megkérdezhetem

 

A bejegyzés trackback címe:

https://take-it-easy.blog.hu/api/trackback/id/tr104055839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása