Sokáig azt gondoltam, sőt harcosan kiálltam mellette, hogy az utánunk lévő generáció nagy bajban lesz, ha elkezd dolgozni. Igen ők a Facebook generáció. Akkor azt mondtam, hogy nem lehet úgy tanulni, hogy egyszerre dolgozol és csetelsz a haverokkal. Ugyanúgy nem lehet, mint ahogy szerintem dolgozni sem lehet így.
A tanulás megy nekik. Persze a tanárok nem így vélekednek, de elvégzik az iskolát, felnőnek és jönnek hozzád is beosztottnak.
Hogy jön ide az ingyenesség? A fiam meséli az unkatesójának, hogy van az interneten egy farmos játék „tök jó mert ingyenes” az én értékrendemben az ingyenes az értéktelen, annak van igazán értéke amiért megdolgoztam vagy amiért fizetek. Az Ő fejében és az Én fejemben egymásnak teljesen ellentmondó érték kapcsolódik. Upsz konfliktus!
Nekik az a természetes, hogy az internet ott van, és ami rajta van az ingyenes. Hogy fogunk mi együtt dolgozni, ha az értékrendünk ennyire különbözik?
Ma már én is facebookozom és azért kezdtem el mert, kíváncsi voltam hogy a fiatalok mit csinálnak itt. Megnéztem itt ragadtam. Vegyük tudomásul, hogy mindig a fiatal fa az aki meghajlik az öreg tölgyet meg jól kicsavarja a vihar. Én inkább tartoznék a fiatal fákhoz amíg lehet.
Szerintem az, lesz, hogy az a vezető aki jól ismeri fel az ingyenességben rejlő lehetőségeket és jól, időben transzformálja az a saját területére, az nyer.
Aki jól megtalálja a következő generációval a kommunikációs csatornát és hajlandó megtanulni az Őáltaluk használt eszközöket kezelni az életben marad.
Figyeld mit csinálnak a gyerekek, és tanulj. Ne légy hippi!
…és természetesen figyel arra, hogy nem csak az ingyenesség lehet az ahol egy fogalomhoz más-más érték tartozik a generációk fejében.