CSAK LAZÁN

A megfelelésvágy és a teljesítménykényszer leküzdéséről , arról hogy kell az életet könnyen venni akkor, ha az élet vezető pozícióba sodort.

Licenc

Creative Commons Licenc

HTML

Spirituálisan szemlélem a világot

2011.08.17. 12:35 | Sándor Zsolt András | 2 komment

Mit jelent ez nekem? Kérdezte Jakab Andor alias Leiter Jakab egy korábbi közös polémiában.

 
Mérnök vagyok és a porosz módszer szerint tanítottak az iskolában. Megtanultam, hogy kell megfelelni, ha kérdeznek, hogy kell rettegni, ha számonkéréstől, hogy kell „jól” teljesíteni és hasonló jól hasznosítható képességekre tettem szert.
 
Mindezek mellett értékelem szüleimnek és a tanáraimnak, hogy az lettem, aki vagyok. Igen nagy szerepet töröttek be hogy mindezt elérjem. Tőlük kaptam a földhözragadt, materialista világszemléletet, amiben mindennek meg kell keressük az általunk belátható és bizonyítható okát.
 
Az az érdekes, hogy nagyon sokáig tartott mire rájöttem, hogy itt van probléma gyökere. Mert bár Ők azt tanították nekem, hogy a problémák okait keressük, valójában csak a felszínt kapargattuk, illetve a világ csak egy bizonyos részével voltunk hajlanók foglalkozni. Azokkal a dolgokkal melyek a fizika és a jelenlegi tudományok által meg nem magyarázhatóak, azokkal nem foglalkoztunk.
 
 
Ma már „spirituálisan szemlélve a világot” megengedem, hogy a történéseknek nincs mindig kézzel fogható oka. Odafigyelek és megpróbálom nyakon csípni azokat az működési modelljeimet amit kaptam, hozok magammal a hátizsákomban a régi földköz ragadat gondolatokat. Ha elkapom őket már egyel jobb vagyok mint tegnap és meg tudom nézni egy másik oldalról is az eseményeket.
Sok mindent kiraktam már a hátizsákomból, mert nincs rá szükségem. Félelmeket, gátakat, vélt vagy valós szabályokat melyek nem is vonatkoztak rám sosem.
 
Elfogadom a tudatom, a lélek erejét szemben a kizárólag materialista érvekkel. Nem vagyok jógi, aki képes csak levegővel táplálkozni, de nem utasítom el azonnal egy történés magyarázatát, mert annak nincs kézzel fogható, földhöz ragadat magyarázata. Nyitottabb lettem.
 
Én így szemlélem a világot. És szeretem ezt a szót is, mert a hangulata elutasítja a mai világ sebességét. Jó egy kicsit lassítani. Persze stresszhelyzetben én is visszatérek a jól megszokott tanult működésemhez. De olyankor nem szemlélem a világot!
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://take-it-easy.blog.hu/api/trackback/id/tr353160128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jakab Andor 2011.08.17. 13:43:50

Zsolt, köszönöm a választ. Ahogy olvaslak, nagy utat tehettél meg eddig és még milyen sok fantasztikus látnivaló vár ránk! Milyen jó a világot nézni, abbahagyni azt a sok miértezést, amit három évesen elkezdtünk és sehogy se tudunk abbahagyni. Leülni, lógatni a lábunkat a vízbe és csak szemlélődni.

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu 2015.08.27. 13:25:20

De álljon meg a menet, uraim, én abszolút nem vagyok azonos Jakab Andorra! Nem nagy dolog, semmi nem múlik rajta, csak a hitelesség kedvéért szerettem volna leszögezni. Jólesne, ha esetleg ezt Jakab Andor is megerősítené, nem is értem, miért nem tette ezt meg fenti kommentjében.
süti beállítások módosítása