CSAK LAZÁN

A megfelelésvágy és a teljesítménykényszer leküzdéséről , arról hogy kell az életet könnyen venni akkor, ha az élet vezető pozícióba sodort.

Licenc

Creative Commons Licenc

HTML

Szolgáltatás – ki mit gondol mögé és mit vár el

2012.11.11. 21:15 | Sándor Zsolt András | Szólj hozzá!

Tanultam, nem saját de remek példa, hogy a szolgáltatást egy óceánjáró luxushajóval mutassuk be. Az ember megveszi a jegyet és utána már nincs visszaút. Ha nem tetszik ki lehet úszni…

Cruise-Ship2.jpg

De ha ott maradsz akkor élvezheted a szolgáltatásokat. All  inclisive!! Lehet úszni, a bárban iszogathatsz, ha megéhezel eszel valamit, stb. A személyzet kedves, beszélnek egy olyan nyelven (International English) amit te is értesz. Nem malájul, nem hollandul, nem IT nyelven, hanem egy mindenki által ismert standard nyelven. Sőt ha te nem beszéled elég jól, akkor ők azok aki mindent megtesznek, hogy megértsenek téged aki igénybe akarod venni a szolgáltatást. Mindent a kedves vendégért. Itt mindent lehet. …Ja . amit szabad.

Mit szabad?  Reggel 6-22 között úszni, csak a bor és a sör van benne az árba a többi az fizetős, és csak est 10-ig van konyha. Nem rendezzük át a szobákat, és hiába szeretnél cápa steaket ha nincs az étlapon nem azt mondják hogy beszerezzük hanem hogy bocsi nincs.

De a legfontosabb: a sárga vonal mögé nem teheted be a lábad. Az az Ő területük. STAFF ONLY! Cserébe viszont nem kell azzal törődnöd, hogy kerül a friss lazachús és gyümölcs az asztalodra. Azonban, ha hozzányúlnál valamihez amihez nem szabad akkor nagyon udvariasan, de úgy rávernek a kezedre hogy ketté áll a füled. Ja és még egy: buzi drága.

Mi köze van ennek az egésznek az IT- hez? Asszem ez itt a lényeg!

Az „üzlet” embereinek: 

Ha olyan szolgáltatást szeretnél, mint egy luxus hajón akkor előbb gyűjts egy csomó lóvét. Ja és ha mindezt úgy szeretnéd, hogy más ne nagyon legyen ott, akkor képzelj el egy magán jachtot és annak a fenntartási költségeit. Szóval akkor eredj haza és gyűjts még egy csomó lóvét. Ezeken felül leszel kedves tudomásul venni. Az van ami az étlapon, és csak reggel 6 és este 10 között. Van mi benne van az árban és van ami meg nincs. Van ahova nem mehetsz be és lesz amikor rávernek a kezedre ha nyúlkálsz… Igen van ilyen szolgáltató. Ezek beszélnek te üzleti nyelveden, és előre le tudják írni a szolgáltatási ablakot. Kedvesek és valóban minden működik amit mondanak. Ja hogy nem velük kötöttél szerződést, mert irdatlannak találtad az árat… Sajnálom a luxushajó is drága és ott is vannak szabályok. Ha dereglyére vettél jegyet ne csodálkozz, hogy azt mondják hogy evezni kell.

Az IT nek:

Meg kell tanulni beszélni azt a fárnya „International Englisht” ami jelen esetben az üzlet nyelve. Nem majájuk , IT nyelven, magyarázunk. Fel kell nőni a luxushajó szintjére. Folyamatosan elképesztő magas színvonalon kell működnie mindennek. Fel kell vállalni, hogy néha nemet kell mondani. Meg kell tanulni, hogy a szolgáltatáshoz az is hozzátartozik, hogy előre szólunk az utasoknak. hogy most rossz idő lesz. Jobban szeretik tudni előre, mert akkor felveszik a kabátjukat és kének (vesznek) tőled hányinger elleni pirulát. Nos és akkor lehet hogy fizetni is fognak a szolgáltatásért. Ha más iparágból vesznek igénybe szolgáltatást ott általában megkapják ezt.

Mind a kettőtöknek:

Lefestettem a két szélsőséget.

Ilyen sosem lesz. És az IT nem luxushajó. Nem nyaralni mennek oda az emberek.

A Cég az hajó, de együtt ülünk benne, az IT pedig már ott van kőkeményen a parancsnoki hídon és ha nem kezeljük partnerként egymást akkor bizony baj lesz. Nem olyan sebességgel és ne is biztos hogy arra fog haladni a hajó amerre szeretnénk.

Ha partnerként kezeljük  egymást,  akkor van esély hogy menni fog. Mindenkinek változni kell

IT:

Fel kell nőni az üzlet szintjére kommunikációban, hogy elmondjuk neki hogy mi hogy látjuk a cég üzleti stratégiájának legoptimálisabb megvalósítását. Mert nekünk kell majd megvalósítani és sokszor érdemes lenne máshogy tervezni a stratégiát, hogy könnyebb legyen a megvalósítás. Ha alárendeljük magunkat nem fognak partnerként kezelni.

Business:

Az informatika ma már nem egy csoport pingvinpólós szemüveges papucsos furcsán beszélő. Megöregedtek és van egy csomó tapasztalatuk. Megvalósítottak egy halom stratégiát amit mi az üzlet találtunk ki. Ok hogy nem jól kommunikálnak de ez nem jelenti azt hogy hülyeséget beszélnek. Ha nem vesszük be őket a stratégia megalkotásába, mondjuk önérzetesség miatt akkor lemaradunk. Az IT annyira átszőtte a vállalatok működését, hogy nem tudok olyan folyamatváltoztatást ami nem érintené az IT-t. Ha meg csinálsz bármi stratégiát és az nem a múlt folytatása (ilyet ne csinálj és nem magyarázom miért) akkor tuti, hogy folyamatot is változtatni fogsz.

Az IT ne kontra legyen az üzletnek és ne is csak kiszolgálja azt. Evezzetek együtt úgy költséghatékony és jövőbe mutató lesz amit csináltok.

A bejegyzés trackback címe:

https://take-it-easy.blog.hu/api/trackback/id/tr254902464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása