CSAK LAZÁN

A megfelelésvágy és a teljesítménykényszer leküzdéséről , arról hogy kell az életet könnyen venni akkor, ha az élet vezető pozícióba sodort.

Licenc

Creative Commons Licenc

HTML

Fel tudod adni azt, aki vagy, azért, amivé válni fogsz?

2011.09.22. 11:03 | Sándor Zsolt András | 2 komment

 

Annyira ellenkezik az agyam a mondat tartalma ellen, hogy képtelen vagyok megjegyezni. Az első lépés pedig az lenne, hogy legalább elfogadom. (befogadom)
 
Számomra ez a mondat azt jelenti, hogy fel kell adnom a megfelelés vágyamat és el kell engedjem azt ami vagyok. Ha elfogadjuk azt a tézist, hogy a jelen a múlt következménye akkor a jövőben csak akkor válhatok valamivé ha ma elengedem és feladom azt ami most vagyok.
 
 
Tök egyszerűnek tűnik és egy hegyi remete simán meg tudja csinálni. Csakhogy mi itt lenn a dzsungelben a rengeteg zaj között kell ezt megoldanunk.
Van már egy pár kötelezettségünk család, gyerek, nagymama, szülő. Azután jön a munka és odapakolják neked a felelősséget mert te vagy a főnök. Ezen felül felkapdosunk még felelősségeket úton útfélen.
 
Ilyen külső körülmények között ki az aki tud változni?
 
Ismerek olyan embert aki ki is mondja hogy ő nem akar változni. Olyat is aki csak simán nem tesz érte semmit. Ők általában tizenhatszor nekifutnak ugyan annak a feladatnak. Ahogy látom kívülről vagy észre sem veszik vagy letagadják maguk előtt is.
 
Miért merek mindezt kijelenteni. Mert én is ezt csináltam… Letagadtam, megfeszültem, nem változtam. Ilyenkor az erős tölgy eltörik, megbetegszik ott ahol a legjobban fáj.
 
Minap azt tanultam hogy azért mert eldöntöm, hogy feladom a régi énem az nem jelenti azonnal azt, hogy leesem a földre. Ha megengedem magamnak az átmenetet akkor nem kell hogy fájjon a változás.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://take-it-easy.blog.hu/api/trackback/id/tr43245411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kgabor105 2011.09.29. 21:54:26

Kicsit zavar, hogy pár bejegyzés nagyon általános. És nem tudom hova tenni. Mint ezt is.

Szerintem a változáshoz az kell, hogy tudatosítsd magadban azt, hogy te milyen vagy valamiben és az miért jó vagy miért rossz. Utána végiggondolod, hogy milyen szeretnél lenni abban a kérdésben.
Utána tudatosan olyan vagy. (Ez képmutatás, mert nem olyan vagy igazából). És ha sokáig tudod csinálni, akkor egy idő után olyanná változol.

Általában sokszor a tudatosítás is elég kisebb kérdésekben és már változunk.
De alapvető jellembéli kérdésekben kevés a tudatosítás.
Nekem ez az ideológiám erre és be is jött már párszor. Amikor nem arról meg nem tudok :-)

Sándor Zsolt András · http://take-it-easy.blog.hu/ 2011.09.30. 10:18:51

Szerintem az általános bejegyzések a legkeményebbek. Mint én is bevallom nekem is nehezen ment (megy) az elfogadása.

Elfogadom hogy a változás alapja a belátás. Pont ez amiről szól a mondat. A belátás utáni következő lépés az elengedés.
Az Önismeret egy szintje amikor ismered a hibáidat. Sokszor szeretnénk is változtatni rajta. Csak NEM megy.

Általában félünk valamitől. Itt jön a kérdés. Fel tudod-e adni azt ami vagy?

Az hogy min lehet változtatni az messzire visz. A jellemen is lehet csak sok elengedéssel jár.
A belátás sem megy ... nem hogy ennél több.

Egyébként szerintem ugyan arról beszélünk.
süti beállítások módosítása